ROSE

Hej bloggen

Jag måste berätta om något som hände igår kväll, vilket gör mig fortfarande extremt irriterad. Igår kväll var vi ett stort tjejgäng vi hade planerat hela kvällen och var sjukt taggade att dra till ROSE (nattklubb). När vi står i kön till Rose står vi alla efter varandra. Vi alla tjejer är 18 år och inga var speciellt berusad, i alla fall mina kompisar kommer in utan några problem. Jag står med två av mina tjejkompisar eftersom att jag står på gästlistan. Vakten frågar mig vad jag heter och hur gamla jag är, jag svarar Jennifer 18 år, direkt säger vakten till mig, du är för ung man måste vara 20 år. Precis innan hade dom släppt in 5 tjejer, alla var 18 år, dessa tjejer var mina tjejkompisar. Bredvid oss står det 2 killar alla är 93, 18 år precis som jag. Vakten pratar med dom och säger att dom är för unga men sedan rycker han på axlarna och gör ett ”undantag”. Efter detta blir man extremt irriterad. Jag respekterar åldersgränser men man ska hålla den gränsen för ALLA människor! Snacka om att ROSE gjorde ett stort misstag, speciellt när dom släppte in 94 som inte ens är 18 år på deras ”20 års nattklubb”. Dessutom står det på deras hemsida att det är 18 årsgräns på ONSDAGAR. Det absolut värsta av allt under hela kvällen var att jag fick höra ”gå in med blondinerna, då kommer ni in” vad spelar det för roll vad jag har för hårfärg, utseende, lång, smal, kort, fet det är en nattklubb alla ska kunna komma in, snacka om att vakterna borde lära sig att hålla gränserna. Efter denna behandling kan jag direkt säga att jag aldrig mer vill dit, man behandlar inte människor på sådant sätt, om det är 20 årsgräns håll det för alla människor inte för vissa.

ROSE borde stängas eftersom att det är olagligt att släppa in människor som är under 18, plus att vakterna borde hålla åldersgränsen för alla människor.

Kommentera

